play_arrow
radio mfy altijd dichtbij
play_arrow
C-Mine Crib brengt start-ups en groeibedrijven samen in hun Creativity Loft voor een adviesdag met experten Koodh API
In 2024 kreeg de Ombudsdienst voor Telecommunicatie 7,5% minder klachten binnen. Vooral Telenet deed het beter, met een daling van 17,5%. Daarmee verliest het z’n koppositie aan Proximus, dat nu de provider is waar het meest over geklaagd wordt.
In 2023 kreeg Telenet veel kritiek door IT-problemen en prijsverhogingen, maar in 2024 keerde de rust terug. Ook bij Proximus daalde het aantal klachten licht, terwijl Orange juist meer klachten kreeg (+15%).
Klachten over kleinere spelers zoals Mobile Vikings, Jim Mobile, en vooral DIGI stegen flink. Bij DIGI klaagden klanten vooral over onbereikbaarheid en activeringsproblemen.
De meeste klachten gingen over:
In alle categorieën waren minder klachten dan in 2023.
Van de 16.619 klachten in 2024 werd 97% opgelost via bemiddeling. Toch blijft de Ombudsdienst waarschuwen: vooral bij het Easy Switch-systeem gaat het nog vaak mis.
Geschreven door radiogroep