nieuws uit de buurt

Wim Dries zeer duidelijk “We kiezen met de Warmste Week voor het centrum van Genk”

todaymaart 15, 2025

Achtergrond

Dit eindejaar vindt De Warmste Week plaats in het Cosmogolempark in Genk-Centrum. Nadat op C-mine werd bekendgemaakt dat De Warmste Week dit jaar terug naar Limburg komt, werd er druk gespeculeerd naar de mogelijke locatie. 

Wim Dries geeft toe dat hij veel telefoontjes heeft ontvangen van onder andere Thor Park en C-Mine om het event bij hun te laten doorgaan, maar er is uiteindelijk gekozen om een verbinding te maken met het centrum. Het Cosmogolempark is een plein dat veel ruimte heeft, ook wat groen en dicht bij de mobiliteit. Allemaal factoren die meespeelden in het nemen van de beslissing volgens Dries. De burgemeester van Genk begrijpt de bezorgdheid van de inwoners “We gaan de nodige veiligheidsmaatregelingen nemen. We doen daar drie dagen Genk On Stage met duizenden mensen, dan moeten we dat ook doen. “

Geschreven door radiogroep