nieuws uit de buurt

Alain Yzermans stelt nieuwe toekomst van zijn geliefde gemeente voor tijdens infomarkt in het NAC

todaymaart 4, 2026

Achtergrond

De Noord-Zuid verbinding met als zwart punt de doortocht in Houthalen-Helchteren is reeds jaren een pijnpunt van velen. Daarom is het gemeentebestuur samen met de Werkvennootschap begonnen met infomarkten om zo de burgers op de hoogte te houden van de toekomstplannen.

Op woensdag 25 februari, kwamen er maar liefst 700 inwoners afgezakt naar het NAC in Houthalen om eindelijk visueel te kunnen zien hoe de toekomst van hun gemeente eruit zal zien.

Burgemeester Alain Yzermans, die nog maar pas een zware operatie onderging na diagnose stelling van darmkanker, was toch aanwezig, want de Noord-Zuid ligt hem nauw aan het hart. Zo vertelt hij over het verleden, heden en toekomst van zijn geliefde gemeente.

 

Geschreven door Koodh API